مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 13:052020-04-13اجتماعي

نخستین زادآوری بز وحشی در مهریز به ثبت رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز دوشنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست یزد، به دنبال پایش های به عمل آمده صبح روز دوشنبه ( امروز ) توسط سرپرست و ماموران منطقه حفاظت شده کالمند بهادران این زادآوری مشاهده شد.

با توجه به حفاظت مطلوب، امنیت فراهم شده در منطقه و ریزش نزولات آسمانی در طول یک سال گذشته ، دو قلوزایی و حتی سه قلو زایی در بین بزها قابل مشاهده است.

منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال 1355 به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال 1370 با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و بمنزله حفاظت شده اعلام گردید.

بز کوهی یا بز وحشی بصورت دسته های کوچک در کوهستان ها زندگی می کنند و جریمه شکار غیر قانونی هر رأس از آن 100 میلیون ریال تعیین شده است.

براساس آمارهای موجود تاکنون در استان یزد 800 گونه گیاهی، 190 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده شناسایی شده اند.

اهمیت تنوع گونه های استان، فقط تعدادشان نیست بلکه خاص بودن آن است این گونه ها از ارزش حفاظتی بالایی برخوردارند و اهمیت تنوع زیستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین زادآوری بز وحشی در مهریز به ثبت رسید

نخستین زادآوری بز وحشی در مهریز به ثبت رسید